lördag, februari 24, 2007

Moralisk SM-final direkt!

Nu gäller det! Dags för kvartsfinaler! Elitseriens segrare Västerås valde inte överraskande Falun som motståndare. Edsbyn fixade ett lokalderby mot Broberg. Sandviken valde lite överraskande Bollnäs. Men tydligen är det resorna som avskräcker. Det är långt till Vetlanda från Sandviken! Till slut blev det Hammarby och Vetlanda kvar. Har detta varit en medveten taktik från övriga lag, att konkurrera ut storfavoriterna direkt?
Hur som helst; i morgon söndag blir det en stor drabbning på Zinkensdamm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men herr Hansson!!!!
Med all respekt för ditt bandykunnande.
"Sandviken valde Bollnäs p.g.av
kortare resor.
"Lyssna med din kollega.
Han tycker säkert som jag i denna fråga.
Sandviken hade valt Bollnäs
om staden legat i östra Sibiren.
Allt för att slippa bli förnedrade
av klubbarnas klubb.

josephzohn sa...

konsthandlaren:
Läget??
Mycket jobb, har jag hört via den gamle!

Vi är som vanligt helt överens.

Men en sak måste jag tyvärr rätta dig eller rättare sagt fråga dig!!
Ligger inte Bollnäs i östra Sibirien??
Min gamla skollärare hon Greta Widén numera saligt utvandrad till han Linds sälla jaktmarker, hon sa alltid att det var en rysk stad??
Eller sovjetisk som det hette på den tiden!
Men jag är helt övertygad om att den stora ryska moskvateatern är döpt efter Bollnäs.
Bolsjojna Bollnasja Fteatr??
Dessutom utvandrade ju Nisse Karlqvists lu till Bollnäs och han hade problem med sitt visum det minns jag med säkerhet!

Men du får väl kolla med han den rytmiske Heindorff, han kanske vet :-)