Visar inlägg med etikett martin arvidsson. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett martin arvidsson. Visa alla inlägg

onsdag, februari 27, 2008

Vattenpolo när Hammarby vann över Villa

Jag lider verkligen med bandyspelarna när de tvingas spela slutspelsmatcher under sådana här förhållanden. De kämpar och sliter före och under säsongen, för att nå fram till slutspel. Väl där vräker regnet ner, och planen blir nästan ospelbar. Men bandy handlar mycket om att behärska olika förhållanden. Detta gjorde bägge lagen mycket bra.
Hammarby började matchen bäst, och David Karlsson kunde i matchens inledning göra 1-0. Men när isen blev sämre, utnyttjade Villa detta klart smartare än Hammarby. Långbollar studsade hur som helst mellan Hammarbyförsvararna. Som tur var kunde en storspelande Patrik Nordgaard hålla siffrorna nere till 1-1. Hammarby försökte att spela sin vanliga bandy, men fastnade i det blöta underlaget. I 36:e minuten fick Gustav Björkman på ett skott bakom ryggen. Det var en ren chansning som med stor tur gav 2-1. Men han visade ändå spelsinne med sin chansning. Hammarbys halvtidsledning med 2-1 var inte välförtjänt.
Andra halvlek visade ett helt annat spel. Isen och vattnet gjorde det omöjligt att spela riktig bandy, men Hammarby gav verkligen allt. Villa verkade ge istället ge upp. När David Karlsson och Richard Koch svarade för 3-2 och 4-2 började vi hoppas på seger. Men i 78:e minuten reducerade Martin Arvidsson. Därefter dröjde 7 mycket långa minuter innan Gustav Björkman kunde kämpa in 5-3. Nu blir det 3:e och avgörande match på fredag. Skulle Hammarby vinna, blir det ny hemmamatch på söndag enligt den nya smarta uppläggningen av slutspelet som Bandyförbundet bestämt.
Hammarbys mål: David Karlsson 2, Gustav Björkman 2, Richard Koch 1.
Villas mål: Jesper Bryngelsson 1, Johan Andersson 1, Martin Arvidsson 1.
Publik: 2.717.

torsdag, november 30, 2006

Villa kommer till Zinkensdamm

I morgon fredag kommer Villa-Lidköping till Zinkensdamm. Speciellt många lär inte göra "vågen utmed vägen". 1-1 i onsdags ger ingen bra reklam direkt. Villa ligger nu på en elitserieplats efter mycket gnet. Hammarby lyckades inte göra mål förrän i 70:e minuten. Villa lär inte spela mer offensivt i nästa match. Vilka spelare ska man hålla ögonen på i Villa?
Nr. 5 Jonas Gustafsson. Jonas har nu blivit 32 år. Under sina säsonger i Sandviken tog han 3 SM-guld. Hans spelstil är lugn, och kan tyckas loj. Men den här grabben kan spela bandy. Lita på det!
Nr. 8 Martin Arvidsson. Har man spelat i Vetlanda BK, då är man en duktig bandyspelare! Son till Mikael Arvidsson. Martin anser att Jonny Ljung är Sveriges bäste bandyspelare!
Nr. 9 Stefan Nordén. När tycker Stefan att det är roligast att byta klubb? Hvergang! Han har representerat 7 klubbar, och dessutom vandrat fram och tillbaka mellan dem. Visserligen har han blivit 38 år. Men se upp! Denne fotomodell kan avgöra en bandymatch själv, när han är på humör. Han är lika ofta på dåligt som på bra humör, så det är inte alltid han avgör till egna lagets fördel.
Nr. 22 Pär Gustafsson. Svensk mästare 3 ggr och världsmästare 1 gång. Med Pär som libero, förstår man att motståndarna har svårt att ta sig fram. Han har bra spelsinne, är stor och dominerar elegant försvaret.

Så trots att Villa/Lidköping de senaste åren tappat många spelare, finns det flera som kan ställa till det för Hammarby. Men detta vet säkert Hammarby, som kommer att vara laddade på fredag!