Visar inlägg med etikett p19. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett p19. Visa alla inlägg

måndag, maj 14, 2007

Lindahl under lupp!

Idag presenterade förbundskaptenen för P19-landslaget, Stefan Pehrson sin Obs-trupp för säsongen 2007/08 och bland de många unga lovande spelarna finns Vetlandas Viktor Lindahl. Två smålännngar till finns i truppen och det är Nässjökillarna Peter Hallenborg och Oskar Wareborn.

Målvakter: David Borvall, Bollnäs GoIF/BF (född 89), Jesper Bergelin, Sirius/UNIK (89)

Utespelare: Johan Sand, Sandvikens AIK/BK (89), Stefan Edberg, Västerås SK/BK (89), Jonathan Lindholm-Jansson, Lidköpings AIK (89), Jonas Pettersson, Sandvikens AIK/BK (90), Janne Rintala, Kalix Bandy (90), Oskar Gröön, Västerås SK/BK (90), Erik Jonsson, Broberg/Söderhamn IF (89), Viktor Lindahl, Vetlanda BK (89), Nicklas Westblad, Sandvikens AIK/BK (89), Oskar Wareborn, Nässjö IF (89), Robin Molen, Sandvikens AIK/BK (89), Niklas Gälman, Sandvikens AIK/BK (90), Adam Giljam, Broberg/Söderhamn IF (90), Viktor Engström, Västerås SK/BK (89), Rickard Fogelqvist, Lidköpings AIK (89), Marc Kjellqvist, Lidköpings AIK (90), Hugo Johansson, Katrineholms SK/BK (89), Marcus Wikman, Bollnäs GoIF/BF (89), Robert Karlsson, Lidköpings AIK (89), Stefan Persson, Bollnäs GoIF/BF (89), Robin Olsson, Lidköpings AIK (90), Jonas Engström, Broberg/Söderhamn IF (90), Mikael Bood, BS BolticGöta (89), Peter Hallenborg, Nässjö IF (89).

Andra bloggar om: , ,

lördag, januari 27, 2007

Patrik Johansson nordisk mästare

Vetlandas unge lovande Patrik Johansson kan nu lägga till titeln nordisk mästare på sitt visitkort. I norska Drammen spelas i helgen NM för P19 och Sverige vann ikväll sin andra raka seger. Gårdagens 14-0 på Norge följdes idag upp med 7-1 mot Finland, vilket innebär att Sverige redan är klara mästare, trots att matchen mellan hemmalaget och Finland återstår. Vetlandas representant unge herr Johansson gjorde totalt tre mål. Två mot Norge igår och ett mot Finland ikväll. Vi gratulerar både Patrik och Sverige till segern och titeln. Nu är det bara att hoppas att A-landslaget blir lika framgångsrika i Kemerovo!

fredag, januari 26, 2007

NM U19 i Drammen

Idag inleds det Nordiska Mästerskapet för P19 i Drammen. I truppen finns bl.a. våran lovande Patrik Johansson, som visade framskridskorna snabbt. Patrik gjorde 1-0 till de gulblå redan efter några minuter i invigningsmatchen mot Norge, som spelas just i dett nu. Sverige leder i halvtid med 11-0 och den norska bloggen skriver "Vi gjør så godt vi kan....".

Spelprogrammet ser ut så här:

Fredag 26/1 kl. 18:00 Norge - Sverige
kl. 21:00 Ledertreff på Skioldhuset
Lørdag 27/1 kl. 16:00 Sverige - Finland
Kl. 19:00 Kameratmåltid på hotellet
Søndag 28/1 kl. 11:00 Norge - Finland
Kl. 13:00 Premiesermoni og avslutning


Du följer mästerskapet på den officiella sajten, samt på en egen blogg. Svenska truppen i sin helhet.

Dagens ordspråk:
"Bättre en dramm i timmen, än en timme i Drammen"

Uppdatering:
Slutresultat Norge-Sverige 0-14
Matchens lirare: Linus Forslund, SAIK