Visar inlägg med etikett P17. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett P17. Visa alla inlägg

söndag, oktober 19, 2008

Vetlandas P17 imponerade

I helgen avgjordes P17-Edsbyn-Cup och "di gule" luarna imponerade . I gruppspelet blev det endast förlust mot hemmalaget och efter 12-1 mot Kungälv, 5-4 mot Falu BS och 11-1 mot Åby/Tjureda blev det match om tredjepris mot Västerås.

En bronsmatch som VBK vann med klara 5-2 och detta är ju oerhört imponerande med tanke på att både luarna från Edsbyn och Västerås självklart har haft bättre förutsättningar för träning!!

VBK-truppen som slutade trea i P17-Edsbyn Cup:
Linus Johansson, Sebastian Neljesjö, Jakob Andersson, Oscar Ljungberg, Fredrik Söderberg, Pontus Blomberg, Gustav Pettersson, Filip Fransson, Alexander Zier, Anton Eklund, Erik Tidblom, Adam Nicklasson, Joakim Andersson, Linus Karlberg och Albin Ljung.

Finalen vanns av Edsbyn som slog SAIK med 5-4 efter straffar!



Andra bloggar om: , , ,

lördag, mars 17, 2007

Hammarbys P17-lag förlorade SM-finalen

SM-finalen för P17-pojkar mellan Hammarby och Lidköping blev mycket jämn. Först i slutminuterna kunde Lidköping avgöra. Hammarbys spel var tyvärr alltför enahanda med långbollar och solokörningar. Lidköping höll ihop sitt lag på ett mycket bättre sätt. Tack var bra hörnskytte kunde dock Hammarby hänga med i målprotokollet. Tyvärr blev några märkliga domarmisstag avgörande för matchens utgång. Vid ställningen 4-5 fick Hammarby ett friläge, men domaren blåste av och gav Hammarby ett frislag nere vid hörnflaggan. I slutet av matchen åkte flera Hammarbyare ut för ganska enkla förseelser, som inte gav utvisningar för Lidköping. Dessutom fick Lidköping med sig två tveksamma straffar. Hammarbys suveräne målvakt Johan Lindholm räddade dock bägge två. Sista minutrarna spelade Hammarby med bara 7 spelare. Då kunde Lidköping avgöra. Synd att domarna fick så avgörande roll, men Lidköping var det bättre laget och vann rättvist.

Målskyttar: 0-1 (3) Robin Olsson, 1-1 (10) Daniel Hermansson på hörna, 1-2 (19) Christoffer Norin på hörna, 2-2 (25) Joakim Megert på hörna, 2-3 (28) Sebastian Rundkvist, 2-4 (37) Robin Olsson på passning från Marc Kjellqvist, 3-4 (42) Andreas Karlsson, 4-4 (45) Willy Johansson på hörna, 4-5 (49) Robin Olsson, 5-5 (77) Mikael Jacobsson på hörna, 5-6 (88) Tom Broberg framspelad av Sebastian Rundkvist, 5-7 (90) Marc Kjellqvist

fredag, mars 16, 2007

P17-final imorgon

Imorgon ska den landsomfattande P17-turneringen avgöras. Hammarbys ungdomssatsning verkar nu ge ordentligt resultat. När jag såg dem i måndags, blev jag imponerad av skridskoåkningen. Oj, vad de körde. Ska jag vara kritisk, så glömde de tyvärr bort bollen ibland. De var helt enkelt för ivriga. 2 spelare vill jag särskilt nämna. Målvakten Johan Lindholm har redan smakat på A-lagsspel i cupmatchen mot Nässjö. 15-årige Marc Samuelsson lär säkert höra av sig i fortsättningen. Skillnaden mellan en 15-årig grabb och en 17-årig, är som du vet mycket stor. Men det struntar Marc i. Han kör helt enkelt ifrån 17-åringarna. Hammarby möter dock ett lika duktigt lag i Lidköpings AIK. Jag tror att de som håller huvudet kallast vinner. Det gäller att inte "blåköra"!

torsdag, mars 08, 2007

Vetlandas luar utslagna

Det blev ingen revansch för VBK:s P17, när lagen möttes igår på Kullen i den stora P17-cupen "Kosa Hurricane Cup". Efter den första kvartsfinalen hade Hammarby 7-2 att gå på och de gröna vann även denna den andra med 10-6. Hammarby går nu tillsammans med Lidköping, Vargön och Edsbyn vidare till semifinaler. För vetlandakillarna är säsongen nu över efter en härligt genomförd säsong med seriesegern i P17-Södra Allsvenskan som säsongens höjdpunkt!



Andra bloggar om: ,

onsdag, mars 07, 2007

Vetlanda vs Hammarby

Ikväll smäller det igen på Kullen. Inte att det blir en hård och ful match. Nej, det kan jag inte tänka mig att det blir, när det gäller de båda lagens P17-upplagor. Men en tät och tuff match det blir det .. förhoppningsvis. Där VBK har en grufvelig revansch att utkräva! När lagen möttes på Zinken i lördags vann ju Hammarby klart med hela 7-2, så det krävs att "luarna" är på topp och på tårna direkt ikväll. Kvällens kvartsfinal ingår i den s.k. Hurricane Cup och det är UEFA-cupsregler som gäller. Och precis som han skriver i matchannonsen han Svedbom på vbk:s sida, det är säsongens sista chans att vinna någon match över Hammarby :-)



Andra bloggar om: ,

lördag, mars 03, 2007

Ingen revansch ...

klicka för ett större lagVetlanda BK hade chansen att ta en liten, men naggande god revansch på Hammarby idag på Zinken. Lagens P17-ungdomar möttes i den första av två kvartsfinaler och det började bra för de gule luarna. Redan efter 4 minuter satte Tim Persson 1-0. Hammarby replikerade dock innan vi (jag) gula supportrar hann att fira med lite champagne och efter kvitteringen tog Bajen över både spelet och ledningen. Till slut vann hemmalaget med 7-2 och det blir tufft för vetlandakillarna att vända på steken hemma på Kullen. Den matchen spelas på onsdag kl. 19.30. Av någon märklig anledning tog batteriet i filmkameran slut ungefär samtidigt aom Hammarby tog över matchen ...

nystanet - Bio
presenterar
VBK P17 goes Zinken

måndag, januari 15, 2007

Bandyn i blåsväder (II)

Gårdagens storm orsakade mycket skada i konungariket Scerige och även bandylandet Sverige drabbades. Många matcher fick ställas in. I Superallsvenskan får Vänersborg återvända till Söderhamn och Sirius till Motala fredagen den 19 då dessa uppskjutna matcher ska spelas. Toppmatchen i Divison I Södra mellan Nässjö och Gripen spelas redan imorgon tisdag på Skogsvallen. Mötete mellan IFK Kungälv och Tranås avgörs på onsdag. Även prestigemötet mellan Nässjö och VBK i P17-Allsvenskan Södra, som skulle spelats i Nässjö igår sköts upp, men där är inte något speldatum bestämt ännu!