Visar inlägg med etikett johan andersson. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett johan andersson. Visa alla inlägg

onsdag, februari 27, 2008

Vattenpolo när Hammarby vann över Villa

Jag lider verkligen med bandyspelarna när de tvingas spela slutspelsmatcher under sådana här förhållanden. De kämpar och sliter före och under säsongen, för att nå fram till slutspel. Väl där vräker regnet ner, och planen blir nästan ospelbar. Men bandy handlar mycket om att behärska olika förhållanden. Detta gjorde bägge lagen mycket bra.
Hammarby började matchen bäst, och David Karlsson kunde i matchens inledning göra 1-0. Men när isen blev sämre, utnyttjade Villa detta klart smartare än Hammarby. Långbollar studsade hur som helst mellan Hammarbyförsvararna. Som tur var kunde en storspelande Patrik Nordgaard hålla siffrorna nere till 1-1. Hammarby försökte att spela sin vanliga bandy, men fastnade i det blöta underlaget. I 36:e minuten fick Gustav Björkman på ett skott bakom ryggen. Det var en ren chansning som med stor tur gav 2-1. Men han visade ändå spelsinne med sin chansning. Hammarbys halvtidsledning med 2-1 var inte välförtjänt.
Andra halvlek visade ett helt annat spel. Isen och vattnet gjorde det omöjligt att spela riktig bandy, men Hammarby gav verkligen allt. Villa verkade ge istället ge upp. När David Karlsson och Richard Koch svarade för 3-2 och 4-2 började vi hoppas på seger. Men i 78:e minuten reducerade Martin Arvidsson. Därefter dröjde 7 mycket långa minuter innan Gustav Björkman kunde kämpa in 5-3. Nu blir det 3:e och avgörande match på fredag. Skulle Hammarby vinna, blir det ny hemmamatch på söndag enligt den nya smarta uppläggningen av slutspelet som Bandyförbundet bestämt.
Hammarbys mål: David Karlsson 2, Gustav Björkman 2, Richard Koch 1.
Villas mål: Jesper Bryngelsson 1, Johan Andersson 1, Martin Arvidsson 1.
Publik: 2.717.

söndag, februari 03, 2008

Sverige till final!

Sverige besegrade ett mycket defensivt spelande Kazakstan med 7-0. Kazakstan verkade spela efter taktiken 10-0-0. Den ende som kan få godkänt i Kazakstan, är den vilt kämpande målvakten. Hans spel och en bedrövlig is, gjorde att Sverige hade lite problem i första halvlek. Ändå tog Sverige ledningen med 2-0. I 50:e minuten kom matchens delikatess, när Per Hellmyrs elegant gjorde 3-0. En märklig taktik hade Kazakstan vid hörnorna. De rusade inte, utan stod kvar på mållinjen. Tre av målen kom på hörnor. Men Sverige fortsätter att missa straffar. Denna gång var det David Karlsson, som sköt klart utanför.
Bänka Dig framför TV:n 15.00 idag. TV4 är kanalen, och finalmotståndare Ryssland.
Sveriges mål: Patrik Nilsson 2, Per Hellmyrs 1, Stefan Erixon 1, Johan Andersson 1, David Karlsson 1, Daniel Andersson 1.

Fotot är hämtat från www.aftonbladet.se

tisdag, januari 29, 2008

Sverige vann lätt mot tamt Finland

Vart tog all finsk sisu vägen? När Sverige ökade takten i andra halvlek var finnarna förvånansvärt passiva. Stackars Pasi Hiekkanen gjorde flera bra räddningar i det finska målet. Bl.a. räddade han en straff från Patrik Nilsson. Men han var allt för övergiven av sina backar.
Sverige gjorde ingen toppmatch, men stod för en bra laginsats. Men i morgon kommer den verkliga temperaturmätaren mot Ryssland.
Förespråkare för att riktig bandy ska spelas inomhus, hävdar ofta att detta innebär att detta alltid ger perfekt is. Jag vet inte vilket betyg den ojämna isen i Moskva ska få, men inte var den perfekt.
TV-sändningen var bra. Hela tiden varierade kamerorna mellan närbilder och översiktsbilder. Men det blir tröttsamt med en halvsovande reporter, som sitter hemma i Stockholm och kommenterar TV-bilder.
Målskyttar Sverige: Stefan Erixon 1, Anders Östling 1, Daniel Andersson 1, Patrik Nilsson 1, Johan Andersson 1, Jonas Edling 1.
Målskyttar Finland: Mika Mutikainen 1, Kimmo Huotelin 1.

Bilden på Patrik Nilsson tagen av Fredrik Sandberg och hämtad från www.dn.se

lördag, november 24, 2007

Villa Lidköping BK

I den turbulens som varit med spelarflykt till och från Ryssland, torde Villa vara det laget som dragit det längsta stråket. Med Anderssönerna Daniel och Johan i spetsen borde Ville bli ett topplag i år. Men början av säsongen har inte varit vad man kunde ha väntat. Klar seger mot Sirius, samt förluster mot Bollnäs och Motala. Villa har dock en av elitseriens starkaste trupper, så det vore märkligt om de inte gick vidare till kvartsfinal. Det kanske når ändra fram till semifinal, men knappast längre. Men hellre en lägenhet i Vetlanda än Villa i Lidköping!

Bilden är hämtad från www.villalidköpingbk.nu