söndag, februari 18, 2007

Fyra eller femma spelar det nån roll??

Under mitt ofrivilliga horisontella halsflussande viloläge har jag (under de vakna stunderna) funderat på, hur mycket det betyder om vi blir fyra eller femma! Inför denna den sista omgången i Elitserien står det ju mellan Hammarby, Vetlanda, Bollnäs och Villa. Förutsättningar är ju redan vida kända så dom lämnar jag därhän. Det som är det intresanta i kråksången är ju vad vi vinner på om vi lyckas med bedriften att slå Bollnäs, samtidigt som Falun skulle överraska i hela Storgatan i Falun med att besegra Hammarby.

Vad är de stora fördelen/arna? Ja hur jag än vrider och vänder på det hela så hamnar jag i ruta ett. En ruta som det står hemmamatch i den tredje och avgörande kvartsfinalen mot Hammarby på!! För så är det faktiskt. Om vi blir fyra då får vi välja kvartsfinalmotståndare! Men vi får välja sist av de fyra Elitserielagen och då, i detta ödets stund, när redan Västerås, Edsbyn och SAIK har valt då finns det inget annat lag att välja på än Hammarby.

Men om vi blir femma, sexa eller sjua, då får vi först slå ut ett av lagen 5-8 från Superallsvenskan. Här kan många tycka att det blir jobbigt att spela två extramatcher och 5 vilodagar skulle sitta fint. Men se det gör inte jag. Jag kan t.o.m. tänka mig att klara fördelar i att spela på. Då när vi återigen är framme vid lottningen, blir det exakt samma procedur, med en enda skillnad, då blir det Hammarby som i ödets stund har att välja på Vetlanda!!

Då blir det också Hammarby - Vetlanda i kvartsfinal, dock med skillnaden att nu står det hemmamatch för Hammarby i den tredje och avgörande matchen!!! Så jag kan lugnt återgå till det horisontella bandyläget, för med en Treo i min hand har jag just konstatera att det vi spelar om idag är var den tredje och helt avgörande kvartsfinalen ska avgöras. Kullen eller Zinken, det är frågan?? Det är vad vi spelar om idag. Så kan det gå när inte lottningen är på. Så kan det gå, när gammal hederlig lottning har blivit en valsituation :-)

Men precis som han Hansson konstaterade igår, stor TV-underhållning blir det i alla fall. Direktsändningen från Sävstaås IP, Bollnäs - La Squadra Amarilla kl. 13.15. Sändningen börjar 13.05. Gör inte som jag! Missa det inte!! Ni kommer att ångra det resten av erat bandyliv!!

Inga kommentarer: