onsdag, februari 28, 2007

I kvalet och valet

Idag inleds kvalspelet till den nya Eliserien. Åtta lag gör upp om två platser. Åtta lag i två grupper, den norra och den södra. Här finns dom lagen från Superallsvenskan och de bästa från Division I-serierna. Oerhört spännande, omöjligt att tippa. "The Winner takes it All" och jag hoppas på att Örebro kvalar sig kvar och att Västanfors kvalar sig upp. Följ detta kvalfyllda kval på SvenskaFans/Bandy/Kval. Första omgången spelas enligt följande:

Södra:
Gripen - Finspång
Kungälv - Örebro

Norra:
Tillberga - Sundsvall
Västanfors - Kalix

2 kommentarer:

GeoTaifun sa...

Tycker det är trist att de skall banta antalet lag, det hjälper ju inte precis att sprida sporten. Bör vara minst 14. Jag har tex ALDRIG sett en högsta serie match i hockey eller fotboll (saknar det inte heller förståss) men stor anledning är väl att det är 10 mil till närmsta lag att titta på.
/// B

josephzohn sa...

Som jag ser på det i dagsläget så finns det väl både för och nackdelar med det nya seriesystemet. För oss i det småländska bandynästet spelar det ju ingen roll för hur vi än vänder och vrider på oss, så är det långt till närmaste elitserielag :-)

Men att åka upp till Kalix känns inte så där kanon ...

Jag återkommer ang. det nya seriesystemet, när jag läst in det lite mer!!