söndag, mars 11, 2007

9,28,8,57,4.5,6,20,2,64,18 och halva ettan

Här är dom allihop.
Alla dom som spelade mig ett spratt.



Jag var fullständigt övertygad om att Sandviken skulle ta dom i kyrkan. Men. Men, så fel jag hade. De rödblå fullständigt krossade de svarta. Idag möts dom igen, denna gång på Jernvallen och nu vet jag varken till eller från hur det slutar. Det enda jag vet är det idag är vinna eller försvinna för både Sandviken och Västerås. Att Sandviken ska rå på Edsbyn känns inte som speciellt troligt. Det verkar och känns som om Edsbyn hittat exakt rätt när det gäller att pricka in toppformen. Men som redan skrivits jag har haft fel förr.

När det gäller Västerås vs Hammarby, tror och hoppas jag att Västerås vinner idag på Zinken. Västerås har haft spelet i de tre tidigare matcherna och det har varit Bergwalls hela och brutna fingrar som avgjort dessa tillställningar. Men nu har både Carlsson och Anderbro gjort mål på honom så nu är den "förtrollningen" bruten". Båda lagen rapporteras vara skadefria. Den enda frågan är om det blir veteranen Jonas Holgersson eller unge Tobias Holmgren som tränarnas förtroende i västeråstruppen.



Både dessa två semifinaler avgörs kl. 17.00. Matchen mellan Hammarby och Västerås direktsänds i "slutspelskanalen" svt24. Men om man vill se den måste man ha andra digitala TV-leverantörer än Telia. Hrmf!!

Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: