fredag, december 15, 2006

Bakrus

Det kändes onekligen lite märkligt att följa toppmatchen på Rocklunda mellan VSK och VBK via nätets alla målservicesajter. Den som faktiskt är bäst är den på bandyförbundets sida. Den är inte bara snabbast med uppdateringen, där får man också andra detaljer som hörnor, utvisningar m.m. Enda nackdelen med den sidan är att den inte har funktionen automatisk uppdatering, man får själv "reloada" den, men det kan man stå ut med. Det stod jag ut med även ikväll ..

Det jag i kväll inte riktigt stod ut med var att Vetlanda inte verkade vara med i matchen i den första halvleken. Den enda gången vi nämns är när PG åker ut på 10 min. För övrigt är det bara Västerås SK Bandy för hela slanten. Dom skapar 5 hörnor och gör mål på 3, dessutom gör dom ett spelmål. Västerås leder med 4-0 i paus och vi är inte med i matchen. Jag sitter här och förbannar att inte ruset funkar, att vi lider av bakrus ...

Jag sitter här bland blåljus och annat och tror att VBK är utspelade, att det är spel mot ett mål! Jag sitter här och tror att det är rena rama "gurkdansen", att det blev "här dansar Herr Gurka", men att det blev vi som blev avklädda!! Att vi sedan jämnar ut spelet i den andra halvleken och att vi då åtminstone är med i matchloggen tror jag beror på att VSK nu bara spelar på resultatet ...

Men så läser jag han Södermans matchreferat och då ... då visar det sig att vi var lika bra, att det egentligen bara var dom små tillfällena som avgjorde till hemmalagets fördel. "Orättvisa siffror när Vetlanda fölorade", så skriver han Söderman. Då känns det med ens betydligt bättre. Det är aldrig kul att förlora och jag kan ta en förlust, men det går lättare att ta en förlust om den varit orättvis.

Inga kommentarer: