söndag, november 12, 2006

Målvakternas benskydd

När jag var på Zinken i fredags.
Bandypremiären om ni minns.
Upplevde jag att han Bergwalls benskydd blivit större.
I alla fall bredare.
Jag jämförde med "Väggen" Gustavssons skydd.
Hans var betydligt mindre.
Bergwall såg ut som en bandkarsmålvakt.
Såg lite konstigt ut!
Nu vill jag inte skylla förlusten på hans benskydd.
Han gjorde sina bästa parader med händerna.
Så jag skyller inte förlusten på ...
Men.
När jag läser på VBK:s hemsida att ...
Kvillsfors fönster ska sponsra Vetlanda BK
Genom att ha reklam på målvakternas benskydd ...
Då dyker frågan upp.
Hur stora får benskydden vara?
Får dom vara hur stora som helst.
Eller finns det regler för detta?

Jag minns för några år sedan.
Då stoppade hockeyn en liknande utveckling.
Då hockeymålvakternas skydd växte för varje säsong.

Är det någon som vet??

Inga kommentarer: