tisdag, november 21, 2006

Inför Vetlanda - Västerås

Imorgon onsdag är det dags för ett klassikermöte på Kullen. Vetlanda BK mot Västerås SK. Gult mot gröntvitt, smakar mumma eller hur. Lagen som under början av 2000-talet hade som vana att alltid inleda bandyallsvenskan och där Vetlanda hade som vana att alltid vinna.

Västerås har ett rutinerat lag med många klasspelare, Österling, Bruun, Andebro, Michael Carlsson och Ted A. Men här finns också en del yngre spelare, som verkar ha tagit ett eller flera steg framåt. Jag tippade Västerås som tvåa i grundserien och dom har inlett säsongen precis som väntat. Tre raka segrar har det blivit, först en knapp vinst över Boltic, storseger mot ÖSK och så då senast en uddamålsvinst mot Villa. Västerås är nog det lag som känns starkast i södergruppen så här i inledningen av säsongen. Men både Boltic och Villa har visat att det går ..

Mot detta ställer vi upp ett föryngrat och hungrigare Vetlanda BK. Ett Vetlanda, som i år verkar betydligt snabbare inte bara på skridskorna utan även spelmässigt. Vi har ett lite annorlunda spel i år, ett rakare och snabbare och jag tror att vi kan skaka VSK. Får vi bara en hyfsad start. Är vi bara på tå från början. Har vi bara hunnit nöta lite försvarsspelet, så ...

Som vanligt hoppas jag att det blir mycket folk på Tjustkulle. Jag uppmanar vetlandaborna att gå man och kvinna ur huse, ta en promenad i den mörka hösten, med slutmålet Tjustkulle. Jag har kollat igenom evenemangskalendern och det händer absolut ingenting som kan konkurrera. Skulle det vara något TV-serie, som går just på onsdagar, så kan jag bara säga. Man har faktiskt uppfunnit både videobandspelare och inspelningsbara DVD-spelare, dessutom allt sänds i repris flera gånger. Det enda som aldrig sänds i repris är en bandymatch på Kullen, Den går en gång, den spelas bara en gång, missar man den då, ja då är det försent! Försent!!

Övriga matcher i omg. 4
Villa - Örebro
Boltic - Motala
Hammarby - Vänersborg

Inga kommentarer: