lördag, november 25, 2006

529 eller tre

En liten sammanfattning av gårdagskvällens underbara bandymatch på Kullen,. Kvällen då VBK tog en gruvlig revansch för förra säsongens bandychock. La Squadra Amarillo fullständigt krossade Villa. "Sjutusan så bra" skriver, Andreas Söderman på SvenskaFans/Bandy och Höglandsnytt slår till med den fyndiga rubriken "Vetlanda BK rev Villan på Kullen". Och det sammanfattar väl de 7-0 mycket bra.

Undertecknad var tyvärr inte på plats, men jag tycker att jag har 35 långa skäl, avståndet, käre Watson, avståndet det är 35 mil mellan Brahegatan, Stockholm och Tjustkulle. Men att endast 529 vetlandabor orkar ta sig till vår hemmaarena för att se allsvensk bandy det är ... det är ... Nej jag finner inte ord för vad jag tycker om detta.

Vi skiter i publiksiffran, vi tittar på det roliga. Vi kollar på bandyn, på spelet och spelarna. Vi tittar på de tre (3) roliga sakerna med gårdagens match. Först Johan Löfstedt, att han gjorde ett hattrick det konstaterade jag redan igår och unge herr Löfstedt övertygar mer för varje match. Han kommer att bli årets komet. Hur är det med Jerringpriset? Är det utdelat än?

Så till nummer två av "roligheterna". Baklängesnollan. När jag igår satt med text-tv:n i knät och det endast återstod minuter, hoppades jag att Dennis skulle få hålla nollan. Det fick han också ... trodde jag, men det var inte han som stod i målet. Nej, det var nummer 26, Jakob Säleby. Tränarduon hade gjort ett målvaktsbyte, utan att informera mig! Men vad bryr jag mig om det nu. Jag bryr mig mer om vilket lyckat byte och vad kul för han Säleby. Hålla nollan i säsongens första match.

"Rolighet" nummer tre delas av två "debutanter". Två spelare som igår debuterade i den gula allsvenska tröjan. Johnny Hellström och Viktor Lindahl. Viktor fick inte många minuter på isen, men det är bra av tränarna att han får prova på det allsvenska matchtempot! Nyförvärvet från BK Derby, Johnny Hellström fick äntligen chansen att visa upp i allsvenskan. Han ersatte Christoffer Edlund och enligt Söderman så gjorde Johnny en mycket bra debut. Härligt. Det är bra och viktigt att alla i truppen får spela.

Nu ser jag fram emot söndagens match mot nykomlingarna Örebro. Dags för två klassiska bandyhändelser. Vi spelar åter på Vinterstadion och matchen startar på den klassiska gamla bandytiden 13.15.

Härlig är bandyn ...

Inga kommentarer: