söndag, januari 21, 2007

Jonas Claessons vänner

Läste för ett tag sedan på Svenska Dagbladet om att man nu även kan stötta Hammarby Bandy, genom att bli medlem i Jonas Claessons vänner. Ett projekt som är tänkt att hjälpa till att "rädda" klubbens ansträngda ekonomi. Men att kampanjen redan fanns ute på nätet överraskade han Claesson. Han hade visserligen, enligt egen uppfattning löst pratat om idén med klubbdirektör Fransson, men han hade ingen aning om att projektet nu var sjösatt. Men han hade inget emot det. - "Det är klart jag ställer upp", sa han Jonas Claesson, som alltid är positiv till allt som rör bandy!
Nåväl, för 1 500 kronor blir man medlem i hans vänförening och då utlovas man fribiljetter och andra "jippon med den gamle skyttekungen".

Jag unnar verkligen Hammarby och bandyn alla pengar i världen, som detta projekt kan inbringa, men jag har ett aber, som han sa skotten mcAber. När jag nu hittade själva "annonsen" i form av en pdf-fil på Hammarbys hemsida, där man radat upp fakta om den bandygigant. Tre VM-guld, 7 x skytteligavinnare, 5 x Årets man, men var är SM-gulden?? Jag tycker att man kunde kostat på sig och gett Claesson kredit för 2 SM-guld också! Även om han tog dom i den vackraste av alla bandytröjor! Men jag tycker att världens genom tiderna bästa bandyspelare ska ha kredit för alla sina framgångar inom den vackraste av alla sporter, lirarnas sport - bandyn!

Som ett litet bevis på att han en gång i tiden var helgul och som en liten minihyllning till den störste av dom alla. Detta lilla klipp (fr. svt/jönköping) är från SM-finalen 1992, då VBK tog sitt tredje och Jonas sitt andra SM-guld! Om jag inte är helt färgblind så är tröjan GUL!!

nystanet - bio
presenterar
Jonas Claesson - Numero 6

Inga kommentarer: