tisdag, januari 16, 2007

Inför Elitserien

Även Elitserien gör ju ett tre veckor långt uppehåll efter morgondagens 6:e omgång och om jag gör en liten summering och jämförelse med mitt tips, ser jag direkt att Sandviken hittills gått betydligt sämre än vad jag trodde och att Västerås betydligt bättre. Vetlanda är med precis som jag trodde och hoppades och vinsten mot SAIK tror jag var oerhört viktig. Där visade vi att vi kan slå de "de stora" och att det finns en härlig lagmoral i årets gula upplaga! Därefter spelade vi ju jämnt med svenska mästarna på bortaplan och det är väl endast i matchen mot Hammarby på Zinken som vi har underpresterat. Nu är det bara att ge järnet imorgon, då Edsbyn kommer till Kullen för returmötet. Det är bara att hoppas att den nya taktiken håller, som team Johansson/Sandell klurat fram.

Innan säsongen spekulerades det lite om att Edsbyn tappat lite i styrka jämfört med förra säsongen. Under grundserien visade dom att dom nog var minst lika starka, men nu i Elitserien har det kommit grus i maskineriet. Förlust mot Bollnäs i "kyrkan", har följts upp med två mycket knappa segrar över Hammarby och VBK.

Hammarby som jag sett i två matcher ser mycket starka ut, förlusten mot Edsbyn till trots. Jag tror att det kan bära väldigt långt för Bajen och jag är i skrivandes stund helt övertygad om att Hammarby är det ena finallaget.

Västerås ser mycket bättre och starkare ut än vad jag trodde, trots en tappad pinne mot Falun igår. Villa och Bollnäs går precis efter mina ritningar!

Det kommer att bli en kamp in i målsnöret om fjärdeplatsen ...
Jag tippade Edsbyn, Hammarby, Sandviken och Vetlanda ...

Inga kommentarer: