tisdag, januari 16, 2007

Inför Superallsvenskan

Sitter och kollar lite på Superallsvenskan, inför den sista omgången innan det tre veckor långa VM-uppehålllet. Hur ser det ut i förhållande till hur jag tippade ... Då ser jag direkt att Sirius gått betydligt bättre och att Vänersborg gått sämre. För Vänersborg ser det onekligen mörkt ut! Förlusten mot Ljusdal är väl årets bottennapp och om laget inte nu tar minst två poäng i dubbelmötet med Broberg, ja då kan det sluta illa illa för lilla Paris. Just Broberg verkar vara det starkaste av alla lagen och om man inte hamnar i den berömda svackan så tar man hem serien.

Örebro går lite bättre än vad jag trodde, men inte helt överraskande ändå, det finns mycket bandy i ÖSK, det visade dom i början av säsongen. Motala blandar och ger, men har gjort lite sämre ifrån sig än vad laget, supportrarna och jag trodde. När det gäller Boltic så har Ola Fredricsson och Christer Lystads återkomst gett den stabilitet som saknades i grundserien.

Ljusdal och Tillberga kör på ungefär som beräknat. För Tillberga kommer Pelle Fosshaugs avstängning självklart som ett stort avbräck och detta gör att Tillberga ramlar ur. Ljusdal har en liten chans, knallsegern mot Vänersborg i den berömda vattenbandymatchen var otroligt viktig för det gröngula LBK, men tyvärr tror jag att även Ljusdal till slut ramlar ur den högsta serien!

Det är i det närmaste omöjligt att i dagsläget tippa vilka fyra lag som får spela åttondelsfinaler, men jag står fast vid mitt tips att det blir Broberg, Motala, Boltic och Vänersborg ...

Inga kommentarer: