lördag, april 14, 2007

Operation målskytt

Vad sägs om den operationen du gule värvningsansvarige Clas-Göran Gustavsson. Det är Bollnäs supporterklubb "The Flames", som har startat en insamling för att klubben ska lyckas värva spelare som gör Bollnäs livsfarliga den kommande säsongen. Man vill ha en etablerad målskytt, en anfallare som garanterat gör en 30-40 mål/säsong, som dessutom gör de viktiga målen! Vidare skriver man:

”Pengarna kommer att vara öronmärkta för en spelare av rang, en spelare som verkligen ger vårt anfallsspel spets, och kommer inte att kunna användas till något annat.”

Om inte jag missminner mig alldeles så var det just en sådan spelare som jag efterlyste häromdagen! Visserligen har vi Johan, Björn och unge herr Edlund, men jag tror att även vi skulle må väldigt gott med en "etablerad målskytt", en Sami Laakkonen, typ ...

Nu är det inte så enkelt som man tror att hitta denne målskytt, vilket bloggaren Lindborg på Knackskottet isande kallt konstaterar. Han är oroad över att det ryktas om att den unge forwarden Klas Nordström från Fläkten är mirakelmannen, som alla ska frukta och det faller inte knackskottet i smaken.

Men idéen "Operation målskytt" är ju bra, den skeckar jag vidare till Kullen Fans, kanske finns det någon driftig supporter som kan starta en liknande insamling?

Ett tips är att börja med Ola ...

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: