fredag, maj 16, 2008

Slättbergshallen blir av!


Efter att ha fått min presskonferens inbjudan telegraferad till Grekland kände jag att något stort var på gång. "Trollhättans stad och Gripen/Trollhättan bjuder in till presskonferens". Gött tänkte jag nu blir hallen av.


Det var precis det som presenterades. Byggstarten börjar direkt efter säsongen 08/09. Föreningen har dessutom sett till att kommunen inte behöver ta över driften av hallen förrän tre år senare. Detta är ett steg i rätt riktning det är det enda rätta när det gäller bandyns framtid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bandyhallarna behövs verkligen, träningsmöjligheterna förbättras. Självklart kan den så kallade "breddbandyn" (lägre divisioner, motion och ungdomar) i Sverige spelas utomhus även i framtiden. Om några år (någon gång kring 2010-2013) kommer lag som inte spelar i hall inte få elitlicsens. Även för den globala spridningen tror jag hallarna behövs.

Han Hansson sa...

Hej Andreas! Jag behöver Din hjälp med en artikel i Hammarby Bandys tidning med uppgifter om Gripen. Men jag har bytt dator och tappat din mail-adress. Hör av Dig!

Ulf
www.ulf.hansson@comhem.se

Anonym sa...

Har skickat ett mail till dej Uffe hoppas det kom fram va lite osäker där på din mail om den stämde mmed www? skickade iaf till den mail du skrivit hoppas det kom fram.

// Derehag D.Y.