fredag, mars 20, 2009

Alexander summerar


Det alltid lika rullande röda nystanet har gjort en intervju med Alexander Mayborn, som i år gjort en kanonsäsong.


Tjenare Alexander, du har ju under säsongen gjort riktigt bra ifrån dig och skulle enligt min mening blivit årets spelare, vad tror du är anledningen till att det gått så bra just i år?

Haha ja det var ju en helt underbar komplimang, även om du nog är ensam om den åsikten...du får inte ens med dej mej på den, Eskhult ska ha den utmärkelsen om du frågar mej. Varför de gått så bra...jaa du, jag har kommit till ett bra lag och fått en tydlig roll och en tydlig uppgift vad jag ska göra på planen. Har ju en hel del duktiga passningsläggare runt om mej och sen har jag tagit ett steg till i min utveckling.


Om man skulle jämföra den säsong du haft i år med Sirius med de säsonger du gjort i Gripen, vad skiljer sig?

Det som skiljer sej är väl det att vi har ett eget spel när vi själva har bollen och att vi inte tittar nåt på resultat utan enbart hur vi jobbar med vårat spel. Sen är det mycket som är lika, samma underbara stämning i föreningen tex.


Finns många lag förutom Sirius som har presterat den gångna säsongen, vilket lag var ditt favoritlag? Varför?
Jag måste erkänna att jag inmponeras av Edsbyn som aldrig verkar få några dippar, det är bara att lyfta på hatten...även fast det inte är bra för bandyn att den lilla hålan är så bra.


Sedan finns det ju många lag som inte presterat i år vilket lag var största besvikelsen?

Tyvärr måste jag säga Gripen, jag trodde och hoppades verkligen att dom skulle fixa det in i de sista. Men man måste vara ett lag och dra åt samma håll för att man ska lyckas. Ingen spelare är större än laget. Nu tror jag att Gripen tar chansen att bygga något stabilt inför framtiden och inte bara på nåt som ser spännande ut på laguppställningen.


Det ryktas i bandykretsar om att du har lite hemlängtan, något du vill kommentera?

Haha nja hemlängtan är väl att ta i, alla får det att låta så negativt men det är klart jag saknar familjen och vännerna ibland, annars vore det ju rätt så tragiskt tycker jag. Hemma är alltid bäst men jag trivs jättebra i Uppsala.


Alla har vi ju följt din egen blogg på sirius hemsida, vad tycker du om blogg världen?

Jag har nästan alltid stört mej på folk som bloggar, om det bara handlar om dem själva och personen i fråga inte gör något vettigt. Kolla bara blondinbella. Men jag tog på mej bloggandet för ingen annan i laget var sugen och folk gillade vad jag skrev och då kunde jag lika gärna fortsätta. Alla dessa 18åriga tjejer som startar bloggar och skriver om hur det var på Lipz i torsdags, vad dom ska ha för godis på myskvällen eller vad dom köpt för märkeskläder går dock fetbort...haha.


Vi på nystanet tackar Alexander för denna intervju och önskar honom all lycka inför nästa säsong!

Inga kommentarer: