måndag, december 11, 2006

Övertygad

Jag är helt övertygad om att Hammarby slår Västerås på Zinken om onsdag. Det bara känns. Det bara känns i hela kroppen. Inte för att jag egentligen bryr mig, men om vi samtidigt slår Örebro hemma på Kullen. Då börjar jag att bry mig! Fattar ni? Då är vi helt plötsligt tre (3) poäng före Västerås i tabellen. Tre poäng före och med fyra omgångar kvar att spela. Då ligger vi på den viktiga andraplatsen, den som skulle ge oss en extra hemmamatch i Elitserien. Det är därför och endast därför jag bryr mig om resultatet på Zinken!

På fredag möter vi sen Västerås på Rocklunda och det har vi gjort förr. Det har vi gjort förr med strålande resultat som följd. Där har vi överraskat västeråsarna många gånger och det kan vi göra igen. Det kan vi göra redan på fredag. Och då! Ja nu fattar ni va?? Då skulle min kristallkula visat fel. Och det, det har den gjort förr :-)

Så här ser det återstående matchprogrammet ut för de båda V-lagen.

Omg. 11
Västerås - Vetlanda

Omg 12
Vetlanda - Vänersborg
Villa - Västerås

Omg. 13
Motala - Vetlanda
Västerås - Örebro

Omg. 14 (sista)
Vetlanda - Hammarby
Boltic - Västerås

Inga kommentarer: