tisdag, december 19, 2006

IFK Vänersborg så här inför ...

Imorgon är det åter dags för ett möte mellan VBK och IFK Vänersborg. Denna gång möts vi på Tjustkulle och allt annat än en hemmaseger måste betraktas som ett gult misslyckande!. Vänersborg har väl i princip infriat förväntningarna, man ligger under strecket och blandar spelkvalitet och spelresultat. Mot Hammarby var man med i matchen tack vare ett s.k. handbollsförsvar", alla tio utespelarna framför den egna målvakten. Trista Vänersborg har om möjligt blivit ännu tristare!

På spelarfronten har det hänt en hel del med Vänersborgs sedan vi mötte dom på Isstadion i Vänersborg i november. Två "gamla veteraner", Viktor Weselius och Magnus Sjölin, har återvänt till bandybanorna, men dom har inte höjt spelkvalitén nämnvärt utan det är endast tre spelare som vi måste se upp med.

Nummer 14 Henric Eriksson, den ende av vänersborgarna som har lite bandy i sig!

Nummer 8 Andreas Eriksson, forward som i de senaste matcherna spelat på mitten och det har visat sig vara ett lyckat drag av tränare Magnus Nordin. Här får han mer boll och blir delaktig i spelet.

Nummer 9 Jonas Berner, en veteran med löd i klubben, som nästan alltid är med i målprotokollet, se upp på hörnorna ...

Jag återkommer angående Vetlanda BK ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste ställa mig frågande till analysen om IFK:s spelare. Att Weiselius och Sjöling inte höjt spelkvaliteten är skitsnack. Sjölings långa lyft över hela Hammarbyförsvaret till Niemikorpis mål är sånt som Rolf Hedberg och Sannikov drömmer våta drömmar om.

Och Weiselius som varit planens bäste spelare de senaste tre matcherna måste väl också sägas har lyft kvaliteten på laget.

Ännu mer skrattretande blir det när en Vetlanda-supporter klankar ner på motståndarna för att dom spelar defensivt. Alla i bandysverige vet att det var i Vetlanda som ordet "defensiv" uppfanns. Elva man i straffområdet och den tråkigaste bandyn som skådats i Sverige har varit Vetlandas signum de senaste åren.

josephzohn sa...

vänersborgare:
Detta är en helt subjektiv blogg :-) och jag analyserar på mitt sätt och du på ditt!
Under signaturen josephzohn är det mina humbla åsikter som gäller och jag skriver vad och hur jag vill!
Om du tycker att dessa två gamla grånade avdankade och avdammade spelare har höjt spelkvalitén, fine med mig!
Men jag läser bara tabellen :-)
Vetlandas defensiv är bland det vackraste som bandyvärlden skådat, medan den som både Vänersborg, Villa och Motala sysslar med är rena döden för bandyn ...