fredag, december 08, 2006

Russia-turneringen

Russian Government Cup eller kort Russia-turneringen.
Spelas i Irkutsk spelas 8-10 december.
Spelplats är Irkutsk i Sibirien.
Tre länder, men fyra lag?
Finland avstår!!
Tre länder och ett lokalt regionalt lag!
Nationerna är Ryssland, Sverige och Norge.
Regionallaget går under namnet Baikal.

Det som gör turneringen en aning "Kalle Anka lik".
Är inte bara att Finland avstår.
Även hemmalaget avstår i princip?
Ryssland ställer upp med ett B-lag!
Bråket inom rysk bandy fortsätter.
Bråket - lika med maktkampen mellan Janko och Lomanov!
Sveriges förbundskapten gör också en märklig rockad.
Tre spelare uteblir på grund av skador.
Per Hellmyrs, Anders Östling samt Patrik Nilsson ersätts med ...
.. Anders Spinnars ...
Spinnars från Bollnäs Bandy i all ära, men ...
Att åka till en landslagsturnering med 15 spelare.
Visar ju vilken inställning bandyförbundet har till turneringen.

Min inställning är därmed likadan.
Jag bryr mig inte!!
Jag bryr mig om bandy med rätt inställning.
Alla dagar året runt!

Spelprogram
Fredagen den 8 december
Öppningscermoni kl. 17.30 (sv. tid kl. 10.30)
Ryssland - Norge kl. 18.00 (sv. tid kl. 11.00)
Sverige - Baikal kl. 20.30 (sv. tid kl. 13.30)

Lördagen den 9 december
Sverige - Norge kl. 17.00 (sv. tid kl. 10.00 )
Ryssland - Baikal kl. 17.00 (sv. tid kl. 10.00)

Söndagen den 10 december
Baikal - Norge kl. 12.00 (sv. tid. kl. 05.00)
Sverige - Ryssland kl. 15.00 (sv. tid kl. 08.00)
Avslutningscermoni kl. 17.00 (sv. tid kl. 10.00)

Följ turneringen

Inga kommentarer: