söndag, mars 11, 2007

Sista koket?

Nu är det dags att koka bandykaffe igen! Är det sista koket denna säsong, eller blir det ett nytt "finalkok" nästa söndag? Hammarby har chansen, att redan idag fixa finalplatsen. På något märkligt sätt har Bajen ledningen med 2-1 i matcher mot Västerås. Just nu är det 8 grader varmt ute och vindstilla. Tyvärr har man spått duggregn i eftermiddag. Jag hoppas att de har fel. Regn skapar knagglig och svårspelad is. Värmen kan också göra isen mjuk. En viktig sak är också, att bandykaffet inte smakar så gott, när det är varmt ute.
Det gäller nu för Hammarby, att vara med i matchen från början. I båda de senaste matcherna har de "sovit" första halvleken. 0-2 i baken har det varit inför andra halvleken bägge matcherna. Vid 17-tiden vill jag se ett heltaggat Bajen, som åker in på Zinkensdamms is. "Jag har väntat så länge på just denna dag!"

1 kommentar:

GeoTaifun sa...

Grattis, och jag hoppas de "mina" lyckas bättre på tisdag än de gjorde idag. Undrar vad som egentligen hände, men jag får väl vänta till i morgon å läsa tidningarna.
Hoppas verkligen de fixar det för annars blir det tufft att stå på SAIK läktaren å hålla på Hammarby.
Lev väl å Haet gott /// B