fredag, mars 16, 2007

P17-final imorgon

Imorgon ska den landsomfattande P17-turneringen avgöras. Hammarbys ungdomssatsning verkar nu ge ordentligt resultat. När jag såg dem i måndags, blev jag imponerad av skridskoåkningen. Oj, vad de körde. Ska jag vara kritisk, så glömde de tyvärr bort bollen ibland. De var helt enkelt för ivriga. 2 spelare vill jag särskilt nämna. Målvakten Johan Lindholm har redan smakat på A-lagsspel i cupmatchen mot Nässjö. 15-årige Marc Samuelsson lär säkert höra av sig i fortsättningen. Skillnaden mellan en 15-årig grabb och en 17-årig, är som du vet mycket stor. Men det struntar Marc i. Han kör helt enkelt ifrån 17-åringarna. Hammarby möter dock ett lika duktigt lag i Lidköpings AIK. Jag tror att de som håller huvudet kallast vinner. Det gäller att inte "blåköra"!

Inga kommentarer: