söndag, november 05, 2006

Tjustkulle lever ...

Nya Tjuskulle leverSåg att han "Bolinder-Kåre" varit i Västerås och gjort ett isande reportage från Rocklunda. Han fann ingen is men väl ett takbygge som måste kategoriseras som svart :-). Vem har givit tillstånd att bygga tak över Rocklunda? Jag har då inte hört talas om något byggnadstillstånd??
Men det kanske inte behövs tillstånd i gurkornas förlovade land? Vad vet jag.

Det jag vet med säkerhet är att i Vetlanda har planeringen på en hall pågått länge Paket med tak uti?, utan att man kommit till skott. I den småländska bandyhuvudstaden maler bandyhallskvarnarna långsamt. Men enligt den lokala pressen lever projektet "Nya Tjustkulle" i alla fall vidare. När jag tog en sväng förbi "Kullen" i lördags kunde jag se att någon hade levererat ett stort paket utanför grindarna. Ligger taket i paketet?

Väl inne på arenan doftade det bandy lång väg. Hela banan var full med småkillar från Skirö AIK, som tränade och jag kan bara konstatera att återväxten är mycket god. Jag vågar sätta min gamla bandyhjälm på att vi alla kommer att få se den lilla, lilla killen med siffran 3 på tröjan i både den helgula Vetlandadressen som i den blågula landslagsdressen inom en snar bandyframtid. Vilket driv, vilken känsla, vilken glädje ...

Nystanet - Bio
presenterar
Tjustkulle ...



Inga kommentarer: