lördag, november 11, 2006

Trist, mycket trist

Bandyhuliganer.
Säg att det inte är sant!
Det känns oerhört trist att läsa denna nyhet.
Slagsmål mellan bandysupportrar.
Detta är nåt som vi absolut inte vill ha.
Gårdagen i Västerås.
Slagsmål på stan.
Bråk på läktaren.
Och är det sant, som dom skriver.
Att en ledare från Boltic "manade på sina mannar".
Då är det ju snudd på skandal!

Tyvärr besannades onsdagens inlägg.
Västerås är bråk.
Nu var det ju inte bara VSK-supportrar som slogs.
Supportrarna från Boltic drog sina stora strån till stacken.

Men.
Det är skönt att man håller på ett gulsvart lag.
Med en underbar supporterklack.
Kullen Fans ...
Kom, hördes och (nästan) vann ...
Här var det enbart "fullt med glädje"

Avslutningsvis.
Vi på nystanet tar avstånd från allt våld.
Det är bara att hålla med förre förbundskapten Kenth Hultqvist:

”Nu är det viktigt att se till att de här människorna inte kommer in på arenorna något mer”.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var du i Västerås?
Tror du att bara för att det står i tidningen så är det sant. Jag kan säga att det INTE var tal om bråk på läktaren. Jag och de flesta var där för att heja fram Boltic. Men tror du vi fick säga något i tidningarna? Nej. Aftonbladet är mer av se och hör tidning..

Sen ta inte detta meddelande på fel sätt nu. Bara för att några slåss (innan matchen) så betyder det inte att alla var med på det.

Så fortsättningsvis och som innan kommer vi i Boltic Blues heja fram vårt lag.

josephzohn sa...

anders:
Nej jag var inte i Västerås och jag tror verkligen inte på allt jag läser i media!

Jag gör mitt bästa att följa upp den här tråkiga historien.
Vilket du ser här

Det är bara att följa tråden under kategorin: bandyhuliganer

Jag har sedan även skrivit om den "21-åring" som häktats och precis i detta nu skrev jag en liten flärp om de rykten som florerar ..

Jag ser endast till bandyns bästa. Och skulle helst av allt inte vilja skriva ett enda ord om sådant här, men ...