torsdag, november 16, 2006

Mellan raderna ...

Idag ska jag bara suga på karamellen.
Segerkaramellen.
Vilken underbar seger!
The Rumble at the Kullen.






Det var en viktig seger.
Inte bara två poäng.
Utan även.
Eller kanske mer.
Det var psykologiskt mycket viktigt.
Det kan lätt infinna sig den där otäcka osäkerheten.
Om man "bara" förlorar ...

Nu till mellan raderna.
Jag upplevde det redan i fredagens premiär mot Hammarby.
Vårat försvar.
Den bakre linjen.
Hedberg - Sannikov - Johansson.
Den linjen såg lite stabbig ut.
Såg lite osäkert ut.
Men då mötte vi ju ett topplag.
Tänkte jag då.
Men jag hörde också han gurun Einarssons kommentarer!
Och.

Läser man referaten från gårdagen.
Både Söderman och Glans.
Detta var fallet även igår.
".. det osäkra Vetlanda-försvaret "
"Vetlandaförsvaret såg fortfarande osäkert ut."

Osäkerheten i de bakre regionerna.
Osäkerheten i försvaret.
Det gjordes en hel del misstag även igår.
En missad volley!
Gav en Motalakvittering.
Volleymissar såg jag många i fredags.

Tyvärr är det ju tätt mellan matcherna.
Redan imorgon fredag möter vi Vänersborg
Det finns ingen tid att träna.
Men.
Det råder ingen tvekan om att ...
.. så fort tid finnes.
Måste här specialgnuggas på försvarsdetaljerna.

För en sak är säker.
Sådana här osannolika avslutningar växer inte på hörnflaggor!

Men idag suger vi ...

Inga kommentarer: