onsdag, november 08, 2006

Bandyrysare direkt från verkligheten

2 dagar före bandypremiären upplevde jag en verklig bandyrysare. Om Alfred Hitchkock hade varit i livet, kunde han ha slängt sig i väggen. Undertecknad kollade in isen på Zinkensdamm under dagen, och konstaterade lyckligt; Det blir premiär på fredag! Nu gällde det bara att komplettera utrustning och tillbehör. Med lätta steg gick jag till Systembolaget på Rotebro. Vad fick jag se? En tom hylla, där Renat brukar stå! Panik och kallsvett drabbade mig! Benen vek sig! Kollapsen var nära! Men då fick jag se något! Längst in i hörnet skådade jag 2 helor Renat! Lättnad och lycklig tog jag hand om dessa juveler, och gick mot kassan. De kostade endast 198:-/styck. Bandy är verkligen en sport för en småländsk ekonom.

Inga kommentarer: