söndag, februari 04, 2007

Ryssland världsmästare i bandy

Ryssland är åter världsmästare. Det blev ingen revansch för Sveriges bästa landslag. Vi stod upp bra, våran "svindefensiv" fungerade, men två hörnmål i den andra halvleken avgjorde finalen till hemmalagets fördel. Inget att säga om. Ryssland var det bättre laget och ska vi ha en chans måste vi göra mål på alla chanser, både hel- och halvchanser. Nu får vi sikta in oss på Moskva 2008. Där nästa års VM ska avgöras.



The Facts:
Россия - Швеция

3:1

11 min Бергавалл
38 min Максимов
60 min Иванушкин
89 min Обухов

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så får vi gratulera Ryssland, och vara stolta över vårt SILVER! =D

Trolda - Glad ändå!

josephzohn sa...

Absolut.
Det är bara att inse fakta.
Vi räckte inte till idag.
Och.
Ett silver är alltid ett silver.

Anonym sa...

Var en kul match i alla fall, ryssarna är bättre är väl bara att inse. Skönt också att serien kommer igång igen!

josephzohn sa...

ingesnus:
Helt klart.
Bandy är alltid kul!
Och nu ser även jag fram emot "serielunken" hahahaha.
Elitserien, Superallsvenskan, slutspurterna i divivsion I och II, kval till allsvenskan ...