söndag, oktober 29, 2006

En morgonbild, ett bandyfönster ...

Det var morgon, det var vintertid, genom fönstret ser jag ... det är frost på grannens tak . Då menar jag inte den där deckaren Frost! Termometern visar nollgradigt! Äntligen är sommarhelvetet slut!
Tänkte?
Jag tar ett foto, ett takfoto, en bild med ett frostigt tak, kan ju alltid glädja alla som saknar is på sina bandybanor, tänkte jag. Och inte bara det. Jag inte bara tänkte. Jag gjorde det. Jag gick snabbt från tanke till handling.
Vad jag inte tänkte på, var att det var några år sedan som mina fönster fick smaka på en rejäl omgång med fönsterputs. Och som han sa han Fantomen, man ser inte frosten genom smuts.
Men trots denna smutsiga lilla fadäs, resultatet blev ett ganska vinterlikt foto.
Ja, det är vintern, ja det är vintern, som har kommit ...

Inga kommentarer: