söndag, oktober 29, 2006

Bandybollen talar ut

Hur känns det nu så här i slutet av årets bandysäsong?
- Usch! Jag är totalt sönderslagen. Det ska bli skönt med semester snart.
Hur känns det att rulla ut på Zinkensdamm inför fullsatta läktare, och höra publikens jubel ?
- Usch! Jag vet ju vad som väntar. Det är inte så värst roligt sen när man får sina snytingar, och ingen tycker synd om mig. Då är det inte speciellt roligt att höra folk jubla av glädje. Bandypublik har lite konstiga idéer tycker jag.
Vem tycker Du bäst om i Hammarby ?
- Dennis och Andreas förstås ! De har så mjuka, sköna handskar. Sen är det så kul när de kastar iväg mig långt, så jag får flyga. Fast det gör ont när jag dunsar i isen. Varför kan man inte spela bandy på gräs eller skumgummi ?
Vem tycker Du sämst om i Hammarby ?
- Patrick Sandell är en otäck typ. Det verkar som om han njuter av att slå mig så hårt som möjligt. Dessutom skjuter han väldigt ofta i stolpe och i ribba. Jag tror han gör det medvetet, för han vet hur ont det gör. Nej, Patrick Sandell vill man verkligen inte möta ensam, sent på en mörk bandyplan.
Vad är det bästa med bandy ?
- Att få vila i bollkorgen vid målets sida, förstås! Vad trodde Du? Hörna eller ?
Hur förbereder Du Dig inför en match ?
- Jag brukar alltid vila mig i form.
Många klagar på att Du syns så dåligt. Kan Du inte göra Dig synlig lite bättre ?
- Va! Publiken får väl koncentrera sig. Här har man skrudat sig i elegant och och prydlig orange färg, och så kommer publiken och klagar. Har Du sett en ishockeypuck någongång. Fulare vår man väl leta efter ?
Vem tror Du vinner SM i bandy i år ?
- Det lag som vinner SM-finalen antagligen. Har Du fler smarta frågor?
Du verkar irriterad. Jag har väl inte gjort Dig något ont ?
- Förlåt mig, jag är bara så trött efter en lång säsong.
Tack för intervjun! Finns det något Du vill tillägga?
- Jag tycker denna intervjun var en bra idé. Det är på tiden att även vi grovarbetare får vara med i debatten.

1 kommentar:

josephzohn sa...

Uppdatering tack!
Patrick Sandell är numera lyckligt återförenad med sin gamla guldklubb.
Vad sägs om Andreas Bergwall!
Han lär skjuta hårda är Lucky Lukes skuggor!