torsdag, oktober 09, 2008

Svenska Cupen

Klockan slår 13:30.
Domaren blåser till spel.
Mina damer och herrar.
Dags för Svenska Cupen i bandy.



Tyvärr ...
Måste tyvärr skriva tyvärr.
Inledningsmatchen ger inga rysningar :)
Ljusdal vs Motala :)
Men tempot kommer att skruvas upp ...
Broberg - Vänersborg.
Tillberga - Hammarby ...
Och ...
Klockan 22:30.
Då börjar cupen på allvar.
Då glider det helgula in på den nyspolade.
Vetlanda BK vs IFK Kungälv.
Nu börjar det.
Nu kör vi så det ryker.
Vi kommer att göra det enkelt för oss.
Vi gör det enkla.
Vi gör flest mål :))

Vetlanda BK är favorittippade.
Lasse Sandlin tror på Vetlanda!!
Med Västerås som gardering.
"Kuben" har redan varnat för "di gule"
Men det har han Claesson avfärdat som en psykning :))



Han från byn.
Han som lever gott.
Han tror självklart på sitt Edsbyn och Vetlanda.
Med Västerås som "joker".

Tillberga får en del röster??
Sandviken?
Sandviken är alltid med!!

Svenska Spel ger 8 gånger pengarna på det gula!!

Nåväl.
Så här slutar gruppspelet.
Till kvartsfinal ...

Grupp A: Sandviken och Vänersborg.
Grupp B: Hammarby och Villa
Grupp C: Edsbyn och Gripen
Grupp D: Vetlanda och Västerås.

Hur det går sedan.
Det återkommer jag till.

Sa jag det?
Sa jag att han Löfstedt.
Han tror gult!!
Självklart!!
Sa jag det.
Nu rullar nystanet ...

Wunderbaum!

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: