måndag, april 09, 2007

Vetlanda BK - Örebro SK, 1965

klicka för ett större programUr den långa serien matcher jag inte minns är det dags att presentera 1965-års gula möte på den gamla Landbandybanan. Vetlanda BK hade bara börjat den långa marschen mot toppen, där Örebro med storspelare som Olle Sääw och Orvar Bergmark redan befann sig. Hur matchen slutade har jag inte den blekaste. Jag var där! Det vet jag, just detta år missade jag aldrig en match. Ibland var jag på plats runt banan, ibland när det var riktigt kyligt, stod jag på balkongen hemma hos mormor, på Ekstigen 7.

Matchprogrammet är inte mitt! Jag hittade jag på Tradera och gjorde en fuling, jag sparade bara hem det och snodde det helt enkelt. Men vad gör man inte för världens vackraste sport, bandy. Vad gör man inte för världens bästa lag, Vetlanda BK.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: