söndag, augusti 03, 2008

Summerar sommarhelvetet

Tomi Niemikorpi (Bild: Gt.se)

Snart har ännu en sommar passerat och i skrivande stund är det 146 dagar kvar till annandagsderbyt! Jag hade tänkt mig att här i en liten kort krönika sammanfatta de finska nyförvärv som har gjorts till gripen. Trots en ganska död inledning värvningsvis så tycker jag att man lyckats bra på värvarsidan. Man har fått tunga namn i Hauska och Oksanen (finska landslagsmän) och en skarp målskytt i Niemikorpi.


Tomi Niemikorpi

Värvades från Vänersborg, och får äntligen chans att visa upp sig inför riktig bandypublik. Duktig anfallare som är duktig på vassa avslut. Det är bara att hoppas att Niemikorpi lyckas lika bra i Trollhättan som han gjort i Vänersborg.


Esa Oksanen

Trevlig kille med hjärta för spelet. Kommentarer är egentligen överflödiga men jag ska försöka summera lite. Värvades ifrån Bollnäs. Duktig skridskoåkare som kan läsa spelet. Oksanen är finsk landslagsman det lyckas man inte med om man inte är duktig eller vad säger ni?


Tomi Hauska

Hauska är en 22-årig kille som gillar att spela som offensiv mittfälltare. Även han är finsk landslagsman och kommer senast ifrån IFK Helsingfors. Ännu inte sett denne man på skridskor så kan inte uttala mig, men samma där, man blir inte landslagsspelare för inte!

Hauska som för övrigt betyder roligt på svenska.


Va tror ni ska detta bygge klara av att bräcka både Hammarby och Vetlanda kanske? svaret är ett rungande JA! I år ses vi på studenternas som en supporter häromdagen sa till mig.

1 kommentar:

josephzohn sa...

Det är bra, GRIP det lilla halmstrå ni har innan skördetröskorna kör över er.
Gripen på Studenternas hahahahahahahahahahahahha, tillåt mig småle!!
Dessutom ska Sveriges vackrast klädda fotbollslag peta ner Trôllhätteluarna från serieledningen i "Söderettan".
Det blir en tuff höst för er :))))