måndag, oktober 23, 2006

Bandykuriosa ... (Bollnäs)

Jag vet inte hur det är med dig.
Men, med mig är det ...
Att jag förkippar ofta bandylagen med något speciellt.
Inte alla lag.
Vissa har man ingen relation till.
Men de flesta!

Det kan vara en spelare.
Det kan vara ett minne.
Det kan vara ...
Ibland är det glasklart.
Ibland är det hugget ...
Ibland är det flera saker.

Förklara dig!!
Förklara dig, skrek publiken.
Okej.
Då gör jag det.
I bokstavsordning
Med början idag!
18 dagar från Bandypremiären!!

Bollnäs GIF

Bollnäs,
det är "Snoddas", Bollnäs är Gösta "Snoddas" Nordgren, med sin flottarkärlek och sin stora keps! Hadderian, haddera.



Än har inte vare sig han Åström eller han Oksanen kunnat konkurrera ut "Snoddas" från "mitt Bollnäshjärta" ...

Se även:
Bollnäs GIF - en klassiker

Inga kommentarer: